De weg naar E-fulfilment

Ziet u de potentie van de nieuwe digitale wereld & E-com maar twijfelt u over de juiste aanpak?

 

De opkomst van E-commerce en omnichannel verkopen heeft voor grote veranderingen gezorgd in de handelsketen. Klanten verwachten steeds meer service. Same-day-delivery, afhaallocaties en retouren vragen om enorme flexibiliteit van organisaties. Maar ook in de back-end processen zijn orderportals, directe online voorraad, EDI integraties niet meer weg te denken.

Traditionele supply chain software is vaak niet geschikt voor deze omnichannel aanpak. Hierdoor verdampen marges en kunt u niet de gewenste service bieden.

Wij zijn de afgelopen tien jaar actief geweest in deze wereld. Daarom kunnen wij u daarin bijstaan op deze weg vol valkuilen maar met een prachtig einddoel!  Wij helpen u graag op weg naar e-fulfilment.

Onze aanpak

We beginnen met een eerste analyse die wij in opdracht van u uitvoeren, na een vrijblijvend intake gesprek. We maken een diagnose op basis van de processen, automatiseringsgraad en kennis van betrokken medewerkers. Deze diagnose en de huidige marktontwikkeling vormen de input voor de business case:  de stip op de horizon voor uw e-commerce plan. Uiteraard aangevuld met het plan van aanpak, de prioriteiten en het investeringsbudget.

Onze samenwerking start niet alleen bij uw handtekening, maar ook bij een wederzijds commitment. Want die moet er zijn, op het resultaat, op het plan van aanpak en de wijze hoe dit tot uitvoering wordt gebracht.

Resultaat

Na akkoord gaan wij aan de slag. De implementatie leidt tot een aantal praktische oplossingen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Aangepaste software & magazijnproces zodat de veel kleine orders efficiënt en foutloos gepickt kunnen worden.
  • Een platform dat uw werkelijke beschikbare voorraad toont in de shop maar ook aan alliantie partijen zoals Bol.com, Amazon etc.
  • Slimme technologie die online vertelt wat de optimale vervoerswijze is en veel geld bespaart op allerlei koppelingen met uw automatisering.

Ons werk is af wanneer de business case geïmplementeerd is. De techniek en processen moeten op orde zijn, maar belangrijker: wij helpen uw medewerkers op het kennisniveau

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.